O nagrodach i wyróżnieniach branżowych

Prawniczko,

W sobotę wróciłam z Wiednia z konferencji Women in Law Conference – Making Law Attractive Again. Nie mogę powiedzieć, że nacieszyłam się miastem, bo potwornie lało przez wszystkie 3 dni. Natomiast ogromne wrażenie zrobił na mnie wiedeński Pałac Sprawiedliwości i austriacki Parlament. Byłam tam na zaproszenie siostrzanej do mojej Fundacji Women in Law, austryjackiej organizacji Women in Law Alliance. Prowadziłam warsztaty na temat tego, jak świadomie budować markę osobistą prawniczki.

A propos. Jeśli interesuje Cię ten temat, to to jest ostatni moment, kiedy możesz się zapisać na mój webinar za 0 zł:

🟣 Jak budować markę osobistą prawniczki?🟣

25 września, o godz. 20.00, online

Ten webinar jest dla Ciebie jeśli dzięki Twojej mocnej marce osobistej chcesz:

✅ Pozyskiwać klientów?

✅ Mieć kontakty i zaproszenia do uczestnictwa w akcjach społecznych i konferencjach?

✅ Zarabiać dobre pieniądze?

✅ Zbudować wizerunek ekspertki, nie bać się zabierać głosu, komentując wydarzenia wpływające na biznes czy regulację sektora?

✅ Mieć możliwość rozwoju na przyszłość – łatwiejszą i szybsza zmiana miejsca pracy lub inwestycję we własną kancelarię?

Dodatkowo jeśli Twoim największym wyzwaniem w zakresie budowania marki osobistej jest:

▪️ Niewiedza jak zacząć, bo nie czujesz się ekspertką?

▪️ Kojarzenie Cię jako doświadczonego eksperta w danej dziedzinie prawa i wartościowego doradcy, także z uwagi na wysoką jakość współpracy z klientem?

▪️ Zachowanie równowagi pomiędzy profesjonalnym wizerunkiem, autentycznością i empatycznym podejściem do klientów?

▪️ Wygospodarowanie czasu, znalezienie pomysłu na siebie, jak się promować i jako kto?

▪️ Pozyskiwanie klientów według tematyki, w ramach której najbardziej zależy Ci na zbudowaniu marki?

To zachęcam Cię, abyś się zapisała i obejrzała webinar.

🔺 Jestem zainteresowana!

Nagrody i wyróżnienia

Ale dzisiaj nie atrakcjach turystycznych Wiednia chcę Ci powiedzieć. Dzisiaj postanowiłam napisać Ci o nagrodach i wyróżnieniach w branży prawniczej. Skłonił mnie do tego cały mój zeszły tydzień. W ubiegły wtorek odbyło się spotkanie kapituły, która oceniała zgłoszenia do Listy 25 Najlepszych Prawniczek w Biznesie Women in Law i Forbes Women. Natomiast w piątek wieczorem byłam na gali Justitia Awards we wspomnianym Pałacu Sprawiedliwości.

A propos 2 Jeśli chcesz dowiedzieć się, kogo wyróżniliśmy w tym roku, to zapraszam Cię na coroczną konferencję, którą Fundacja Women in Law organizuje wraz z Forbes Women. Tym razem jej tytuł to:

Konferencja Women in Law: Power, Influence, Leadership

Jak sama zobaczysz, program jest imponujący. Jeśli pamiętasz mój poprzedni newsletter, to zapowiadałam w nim, że jeden z paneli będzie poświęcony międzynarodowym organizacjom prawniczym i, czy warto w nich być. Do końca września możesz kupić bilet w niższej cenie.

Hasło: Early Bird 🦜🦜🦜

🔺 Chcę być na konferencji!

Ale wróćmy do głównego tematu mojego dzisiejszego newslettera.

Czy warto starać się o wyróżnienia i nagrody branżowe, jakie mają one znaczenie dla prawniczki oraz jak skutecznie przygotować zgłoszenie, żeby miało szansę na sukces?

Dlaczego warto być wyróżnioną prawniczką?

Zacznijmy od najważniejszego pytania: czy warto w ogóle dążyć do tego, żeby być wyróżnioną prawniczką w różnego rodzaju rankingach? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak, jeśli masz odpowiednią strategię i wiesz, dlaczego to robisz.

Wyróżnienia i nagrody mogą mieć ogromny wpływ na Twoją markę osobistą. Po pierwsze, budują zaufanie i prestiż – klienci, współpracownicy i inne osoby z branży widzą Cię jako osobę, która została doceniona przez autorytety. To automatycznie zwiększa Twoją wiarygodność. Po drugie, wzmacniają Twoją pozycję negocjacyjną – wyższy status zawodowy to często możliwość negocjowania wyższych stawek, lepszych warunków współpracy, a także otwarcie drzwi do nowych, ciekawych projektów.

Jak dobrze napisać zgłoszenie?

Skoro już wiesz, że warto się zgłaszać, czas na praktyczne wskazówki, jak przygotować dobre zgłoszenie. Kluczowe jest kilka elementów:

  1. Precyzyjne dopasowanie do kryteriów – zanim zaczniesz pisać zgłoszenie, dokładnie sprawdź, jakie są kryteria oceny i przeczytaj uważnie regulamin rankingu, listy, czy konkursu. Jedna rzecz, to spełnienie warunków formalnych, a druga, to zawartość merytoryczna zgłoszenia. Jeśli w regulaminie jest napisane, że do zgłoszenia trzeba dołączyć 2 listy rekomendacyjne. To 2 oznacza 2, a nie 3 albo 5. Nie pisz do organizatorów z pytaniami, czy może być więcej. Nie, nie może. Jeśli w regulaminie jest napisane, że list powinien być na jedną stronę A4, to nie wysyłaj listow na 4 strony. To tylko przykład, ale mam nadzieję, że obrazuje, dlaczego uważne zapoznanie się z warunkami konkursu, rankingu, czy listy, jest tak istotne.
  2. Wyjdź ze swojej bańki – druga rzecz, równie istotna. Wiele osób popełnia błąd, zakładając, że ich osiągnięcia mówią same za siebie, ale nie każda komisja zrozumie specyfikę Twojej pracy. Jasno wskaż, jakie aspekty Twojej kariery odpowiadają na wymagania konkretnego konkursu.
  3. Unikaj ogólników – to częsty błąd, który może Cię kosztować sukces. Zamiast pisać: „Mam duże doświadczenie w prawie spółek”, napisz: „Prowadziłam z sukcesem ponad 50 procesów dla firm z sektora finansowego, z czego 90% zakończyło się korzystnym dla klienta wyrokiem”.
  4. Podkreśl, co Cię wyróżnia – jeśli zgłoszenie ma być skuteczne, musisz pokazać swoją unikalność. Co takiego robisz lepiej lub inaczej niż inni? Postaw się w roli osób, które czytają Twoje zgłoszenie. Takich zgłoszeń może być kilkaset. Jak komisja ma Cię zapamiętać, jeśli napiszesz, to co wszyscy? Innowacyjne może być podejście do pracy z klientem, rozwijanie niszowej specjalizacji czy wprowadzenie nowoczesnych narzędzi do kancelarii.
  5. Zadbaj o autentyczność – nie próbuj na siłę pokazywać siebie jako perfekcyjnej. Gremia oceniające często szukają ludzi, którzy oprócz osiągnięć zawodowych, mają także coś do powiedzenia o wyzwaniach, z jakimi się mierzyli. Autentyczność buduje zaufanie.

Czego unikać?

Unikaj nadmiernej autopromocji. Ważne, by zgłoszenie było oparte na faktach, a nie na samych superlatywach. Przykłady sukcesów są lepsze niż slogany. Unikaj także braku jasności – jeśli zgłoszenie będzie zbyt zagmatwane, komisja może nie zrozumieć Twoich atutów. Chyba oczywiste jest, ale czuję się w obowiązku to napisać – nie ściemniaj. Nie naginaj rzeczywistości. Kłamstwo ma krótkie nogi.

Kiedy warto się zgłaszać?

Warto rozważyć zgłoszenie do konkursów na różnych etapach kariery. Jeśli jesteś na początku swojej drogi, wybieraj rankingi i nagrody skierowane do młodych prawników i prawniczek. Z biegiem czasu, gdy masz więcej doświadczenia, celuj w prestiżowe, międzynarodowe rankingi. Nigdy nie jest za wcześnie na budowanie marki poprzez wyróżnienia – nawet lokalne czy branżowe mogą pomóc Ci w zdobyciu rozpoznawalności w węższym gronie.

Ciekawe rankingi prawnicze

Oto kilka polskich i międzynarodowych rankingów, w których warto rozważyć udział:

  1. Rising Stars – Prawnicy liderzy jutra (Polska) – konkurs organizowany przez wydawnictwo Wolters Kluwer. Skierowany do prawników poniżej 35. roku życia. Doskonała trampolina do dalszych sukcesów.
  2. Chambers – międzynarodowy ranking prawników, obejmujący różne dziedziny prawa. Bycie wyróżnionym w tym rankingu otwiera drzwi do międzynarodowej kariery.
  3. The Legal 500 – jedno z najbardziej prestiżowych zestawień kancelarii i prawników na świecie. Warto zgłosić się, gdy masz doświadczenie w pracy z dużymi firmami międzynarodowymi.
  4. Women in Law i Forbes Women Polska – Lista 25 Najlepszych Prawniczek w Biznesie (Polska) – wspomniana wcześniej lista, to fantastyczna okazja do wyróżnienia się w polskim środowisku prawniczym. Jestem pomysłodawczynią tej listy i zasiadam w kapitule, więc chyba doskonale rozumiesz, że nie będę obiektywna wskazując, że warto tutaj próbować swoich sił
  5. Women in Business Law Awards – międzynarodowy konkurs, który docenia prawniczki za ich osiągnięcia w międzynarodowych projektach.

Pamiętaj, że każde wyróżnienie buduje Twoją markę osobistą, ale tylko jeśli podejdziesz do tego świadomie. Nagród nie zdobywa się przypadkowo – to efekt planowania, strategicznego działania i pokazywania siebie z jak najlepszej strony.

Zachęcam Cię, żebyś rozważyła swoje zgłoszenie do jednego z tych rankingów, jeśli czujesz, że to odpowiedni moment dla Ciebie. Może już czas, żeby Twoja praca została doceniona na szerszą skalę?

💡 A jeśli wciąż nie czujesz się gotowa, by przygotować zgłoszenie i:

🔳 Uważasz, że Twoje osiągnięcia nie są wystarczające.

🔳 Blokuje Cię perfekcjonizm.

🔳 Walczysz z przekonaniem, że nie masz nic ciekawego do powiedzenia.

🔳 Obawiasz się oceny innych.

🔳 Masz opór przed ujawnieniem siebie światu i budowaniem swojej marki.

🔳 Przełamujesz się, by pokazywać swój wizerunek i zyskać pewność siebie w relacjach zawodowych.

🔳 Boisz się krytyki i braku zainteresowania ze strony innych.

🔳 Masz trudności z wystawieniem się na widok publiczny i pokazywaniem swojego wizerunku.

🔳 Czujesz blokadę przed pokazaniem swojej twarzy, głosu i treści w Internecie, obawiając się, że będą one poddane krytyce.

To mam dla Ciebie rozwiązanie!

Dla takich prawniczek, jak Ty stworzyłam trening:

👻 Jak oswoić krytyka wewnętrznego?

🔺 To dla mnie! Chcę ten trening!

Na koniec chcę Ci jeszcze przypomnieć, że 17 października organizuję warsztaty dla liderek i liderów w kancelariach prawnych:

🎓 Fresh from Harvard

Tematy tej edycji to:

📌 Rozliczenia między partnerami/kami i wynagrodzenia prawników/prawniczek.

📌 Jak być dobrym liderem/ką.

🔺 Jestem zainteresowana

Jesteśmy w kontakcie! 🙋♀️

Kamila

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *